Tot ce trebuie sa stii despre pierderea bagajului: proceduri in aeroport si compensatii

E cosmarul oricarui calator, scenariul la care nu vrei niciodata sa te gandesti: avionul aterizeaza, cobori, te indrepti catre banda rulanta pentru bagaje, toate trollerele sunt revendicate, numai al tau nu e de gasit. Panica, panica si iar panica: ce e de facut intr-o astfel de situatie? 

Da, pierderea bagajului nu e un caz fericit pentru nimeni, indiferent ca zbori in interes de munca si ai nevoie de tinutele din bagaj pentru meeting-urile din urmatoarele zile sau ca pleci in vacanta pentru doua saptamani si, brusc, te trezesti in aeroport fara valiza cu lucrurile necesare. Solutii, insa, exista, iar in cele ce urmeaza iti vom prezenta pasii pe care ii ai de facut in situatia pierderii bagajului, dar si cum te poate ajuta FlightClaim in procesul de revendicare a compensatiilor. 

In primul rand, pastreaza-ti calmul: intotdeauna exista o solutie!

In 2019, inainte ca industria aviatica sa fie afectata sever de pandemie, statisticile anuntau aproximativ 25 de milioane de bagaje pierdute anual. Cele mai multe bagaje sunt ratacite in timpul escalelor, in special in aeroporturile foarte mari, dar partea buna e ca, adesea, acestea sunt recuperate dupa numai cateva zile. 

Asadar, daca ai ajuns la destinatie si bagajul tau lipseste, primul pas este sa te indrepti catre biroul destinat bagajelor pierdute din aeroport sau catre biroul companiei aeriene (care e, de regula, in zona Plecari) pentru a completa un formular cu toate detaliile. Exista si companii aeriene care au pe site aceste formulare de reclamatie. Se intampla, uneori, ca pasagerii sa nu verifice etichetele bagajelor si sa ia trolerul altei persoane, urmand sa-l returneze de indata ce realizeaza ca nu e al lor, situatie in care iti poti recupera bagajul in aceeasi zi. Dar sunt si cazuri nefericite, in care bagajul tau poate ajunge pe un alt aeroport, intr-o alta tara, poate chiar alt continent, iar atunci recuperarea lui poate dura cateva zile.

Fa diferenta intre bagajele pierdute si bagajele intarziate

Daca bagajul tau e de negasit, important este sa iti sporesti sansele de a-l gasi, dar si de a obtine compensatii. Nu pleca din aeroport pana nu completezi toata documentatia necesara, discutand si cu un reprezentant al companiei aeriene despre reclamatia ta. Pastreaza intotdeauna si tichetul cu numarul de identificare al bagajului de cala, cel pe care il primesti la check-in, si lasa-ti datele de contact pentru a fi la curent cu noutatile. De ajutor sunt si facturile de la compania aeriana, dar si detaliile privind bagajul: culoare, tip, material, semne particulare.  

In cazul bagajelor intarziate, poti deveni eligibil pentru a primi compensatii dupa minimum 12 ore de la declararea pierderii bagajelor, acesta fiind si motivul pentru care trebuie sa completezi reclamatia cat mai repede. Unele companii iti pot rambursa o suma care sa te ajute sa iti achizitionezi strictul necesar pana la recuperarea bagajului. In cazul bagajelor ratacite, dar identificate, dureaza minimum 48 de ore pentru a ajunge din nou in posesia proprietarului.

Situatia se complica in cazul bagajelor care nici dupa 28 de zile (intervalul poate varia in functie de compania aeriana si de destinatii) nu sunt de gasit, pentru ca atunci sunt oficial declarate pierdute, iar compensatia implica o suma mai mare. 

Stim, nu este deloc placut sa iti pierzi lucrurile personale, mai ales daca e vorba de obiecte cu valoare personala, care intra pe lista de favorite. Insa este important sa iti cunosti drepturile ca pasager si sa stii ca, potrivit legislatiei europene si nu numai, compania aeriana poate fi trasa la raspundere pentru pierderea bagajului, astfel ca tu esti eligibil sa primesti compensatii (suma acordata poate ajunge pana la 1.300 de euro). 

FlightClaim te poate ajuta în procesul de revendicare a banilor, așa că, dacă ai întâmpinat o problemă cu bagajele în ultimii trei ani, dă-ne un semn și haide să vedem împreună cum te putem ajuta să obții compensațiile: https://ro.flightclaimeu.com/baggageclaim-service/. De asemenea, ne poti scrie pe office@flightclaim.ro, poti obtine compensatii atat pentru bagajele pierdute, cat si pentru bagajele care au ajuns la tine cu intarziere. â

Foto: PIXABAY

Be the first to comment on "Tot ce trebuie sa stii despre pierderea bagajului: proceduri in aeroport si compensatii"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*